نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

 

 

 

بیشتر مشکلاتی که در زمینه راه اندازی سیستم های نظارت تصویری و دوربین مدار بسته بوجود می آیند مرب,ط به اشتباهات شخص نصاب در زمینه نصب دوربین های مدار بسته می باشد.
نکاتی از قبیل جانمایی نادرست و عدم دانش کافی در زمینه مشخصات فنی دوربین مدار بسته ، کابل کشی غیر اصولی ، بستر سازی نامناسب و ساتفاده از تجهیزات ناکارآمد می توانند باعث بروز ایرادات بسیار در یک پروژه دوربین مدار بسته شوند و در نتیجه نارضایتی مشتری را پدید می آورند که از مهم ترین دلایل نابودی یک کسب و کار می باشد.
اگر شما یک نصاب دوربین مدار بسته هستید باید این نکته را در نظر داشته باشید که باید دانش خود را در زمینه راه اندازی سیستم های دوربین مدار بسته روز به روز افزایش دهید هرگز یادگیری خود را در این زمینه متوقف نکنید.
برای افزایش دانش خود روزانه سعی کنید مقالات فنی در زمینه کاری خود را مطالعه کنید و از تجهیزات جدید و قابلیت های آنها به خوبی مطلع باشید.عضویت در گروه تلگرام دوربین مدار بسته و کانال های آموزشی دوربین مدار بسته معتبر به شما کمک می کند که همواره تجربیات دیگران را در پروژه های خود استفاده کنید و بتوانید هر پروژه ای را به بهترین شکل ممکن و به صحیح ترین حالت آن انجام دهید.
اگر برای یک پروژه مدل و برند خاصی را انتخاب می کنید حتما از خصوصیات و نقاط ضعف و قدرت محصول پیشنهادی خود اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشید تا بتوانید مطابق شرایط محیطی و نیازهای کارفرما محصول خاصی را به او پیشنهاد دهید.
در ادامه به بررسی برخی مشکلات بوجود آمده پس از نصب دوربین مدار بسته می پردازیم که مطالعه آنها خالی از لطف نخواهد بود.با ایلیا دیتا سایت نیازمندیهای رایگان سیستم های حفاظتی و امنیتی همراه باشید.

تابش نور IR دوربین مدار بسته در قسمتی از تصویر و تاریک ماندن قسمتی دیگر :


در برخی موارد شخص نصاب با تنظیم دوربین مدار بسته در روز کادر مناسبی را تحویل کارفرما می دهد اما هنگام شب و با روشن شدن دید در شب دوربین مدار بسته ، می بینیم که نور IR روی قسمتی از تصویر که نزدیک دیوار و یا شی خارجی دیگر که در مجاورت دوربین قرار دارد می تابد و قسمت دیگری از کادر تصویر شما کاملا سیاه نمایش داده می شود و باعث می شود تا دید در شب دوربین شما کارایی لازم را نداشته باشید.برای تنظیم دید در شب دوربین خود باید این نکته را در نظر بگیرید که LED های IR بطور یکسان به کل تصویر شما بتابند و اگر دیوار و یا شی دیگری در نزدیکی دوربین مدار بسته قرار دارد باید کادر تصویر خود را طوری تنظیم کنید که از آن فاصله داشته باشد.
همچنین در برخی موارد ممکن است وجود اشیاء براق در تصویر شما باعث بازتاب نور IR شود که اگر امکان جابجایی آن شی را ندارید ناچارید جانمایی دوربین مدار بسته خود را عوض کنید.
برخی مواقع نیز نصب غیر اصولی و در نظر نگرفتن زاویه تابش IR باعث می شود تا هیچ نوری از IR به اشیاء داخل کادر تصویر نرسد و طبیعتا تصویر شما کاملا سیاه باشد.در این موارد باید زاویه دوربین را تغییر داده تا IR آن مستقیما به کادر تصویر بتابد.

حرکت نویز بصورت روان و بصورت خط های در هم ریخته روی تصاویر و یا حرکت حاله ای تصویر:


نویز در تصاویر دوربین مدار بسته دلایل مختلفی دارد.برای رفع نویز دوربین مدار بسته باید نوع آن را شناسایی کنید تا بتوانید راهکار مناسبی برای رفع آن در نظر بگیرید.اما نویزهایی که بصورت حرکت در روی می باشند به علت مجاروت کابل تصویر شما با منابع الکتریسیته است و این جریان الکتریکی باعث نویز در تصاویر دوربین مدار بسته شما می شود.
برای حل این مشکل باید کابل های خود را از منابع الکتریکی و کابل های برق فشار قوی و یا برق های سه فازی که میزان آمپر مصرفی بالایی دارند دور کنید.همچنین ممکن است در برخی پروژه ها امکان کابل کشی از مسیر دیگری وجود نداشته باشد که در این موارد باید ضمن استفاده از کابل های کواکسیال دابل شیلد و دابل فویل ، کابل های خود را داخل لوله فلکسیبل قرار دهید تا میزان نویز کمتری را متحمل شوند.


تنوع نور در محیط و سفید شدن قسمتی از تصویر :


در هر محیطی که لنز دوربین مدار بسته بسمت پنجره ، درب ورودی و یا هر محیطی که نور آفتاب و یا تنوع نور بسیار زیاد وجود دارد قرار گیرد ، باعث می شود تا دقیقا در محلی که درب ورودی قرار دارد ، قسمتی از تصویر بصورت کاملا سفید در بیاید و در این موارد تنها راه شما استفاده از دوربین WDR می باشد.
اگر نمی توانید از دوربین WDR استفاده کنید ناچارید دوربین را جابجا کنید و آن را پشت به نور قرار دهید.
استفاده از منبع تغذیه بی کیفیت و قطعی تصاویر و نویز در دوربین های مدار بسته
اینکه شما از چه ترانسی برای تامین برق دوربین مدار بسته استفاده می کنید بسیار مهم است.
اگر می خواهید آداپتور را در مجاورت دوربین مدار بسته قرار دهید باید در نظر داشته باشید که برق 220 ولتی که شما تا نزدیکی دوربین مدار بسته می کشید چه میزان بار مصرفی دارد ؟
قطر کابل شما چیست و اینکه آیا از کابل استفاده کرده اید یا سیم برق ؟
اگر خود این کابل برق دارای آمپر مصرفی بالایی باشد می تواند ایجاد نویز کند.همچنین آداپتوری که در مجاورت دوربین استفاده می کنید نیز باید دارای کیفیت بسیار بالایی باشد و آداپتورهای بی کیفیت می توانند باعث افت تصویر ، نویز و همچنین قطع و وصل تصاویر شوند.


چنانچه شما منبع تغذیه خود را در کنار دستگاه DVR قرار می دهید باید نکات زیر را در نظر بگیرید:
1-طول و قطر کابلی که برق 12 ولت دوربین را از آن می گیرید بسیار مهم است.زیرا در طول مسیر ممکن است افت ولتاژ داشته باشید و همین امر سبب افت کیفیت تصویر و همچنین قطع و وصل تصویر شود.ضمنا افت ولتاژ بیش از حد می تواند باعث آسیب رساندن به خود دوربین نیز بشود.سطح مقطع سیم و کابل نیز عامل بسیار مهمی است که می تواند باعث افت ولتاژ در کابل کشی شما شود.برای مسیر های طولانی باید میزان افت ولتاژ در کابل برق را محاسبه کنید تا بتوانید قطر کابل خود را به درستی انتخاب کنید و افت ولتاژ نداشته باشید.
2-از منبع تغذیه بسیار با کیفیت برای این نوع کابل کشی استفاده کنید.اگر شما برای طول مسیر های زیاد اقدام به استفاده از آداپتورهای معمولی در کنار دستگاه DVR کنید ، فشار زیادی به آداپتور وارد کرده اید و اگر آداپتور شما مرغوب نباشد ممکن است در مدت کوتاهی آسیب ببیند.منبع تغذیه مرکزی صنعتی دقیقا برای همین امر طراحی شده اند و می توانند تا مسافت های زیاد در صورت مناسب بودن قطر کابل شما ، برق 12 ولت مورد نیاز برای دوربین مدار بسته را تامین کنند.

جانمایی نا صحیح و عدم پوشش کادر تصویر مناسب :

استفاده از لنرهای نامناسب برای دوربین های مدار بسته باعث می شود تا در نصب دوربین مدار بسته نتوان کادر تصویر مناسب را پوشش داد.برای این منظور شما باید میزان فاصله قرار گیری دوربین از کادر نمایش ، طول و عرض کادر نمایش و همچنین میزان وضوح مورد نیاز تصاویر را به خوبی در نظر بگیرید تا بتوانید تصاویر مناسبی را دریافت کنید.
با محاسبه دقیق لنر دوربین مدار بسته می توانید کادر تصویر مناسبی را پوشش دهید و همچنین برای خواندن پلاک و ... نیز باید دوربین را در فصله بسیار کمی از خودرو نصب کنید تا بتواند تصویر پلاک را به خوبی دریافت کند.

لینک های سایت:

لینک های سایت:

دوربین مدار بسته

قیمت دوربین مدار بسته



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

 

 تقابل بین نسل جدید دوربین های آنالوگ مبتنی بر استفاده از بستر کابل کواکسیال و تولید کنندگان دوربین مدار بسته تحت شبکههمیشه دیدنی بوده است.به محض اینکه محصولات تحت شبکه به یک ویژگی خاص مجهز می شوند سازندگان دوربین های آنالوگ  HD نیز دست به کار شده و این ویژگی های جدید را روی محصولات خود اعمال می کنند.آن هم در بستر آنالوگ !!!

پیش تر یکی از بزرگترین مزیت دوربین های مدار بسته تحت شبکه ، بالا بودن رزولوشن تصویر آنها بود و امروزه داهوا دوربین های با رزولوشن 4K و با کیفیت تصویر 8 مگاپیکسلی را ارائه کرده است که می تواند بر محبوبیت دوربین های مدار بسته آنالوگ بیفزاید.

تکنولوژی HDCVI داهوا مداما در حال بروز رسانی است و داهوا همواره سعی کرده نو آوری های نوین را در این تکنولوژی دخیل کند.آخرین گام داهوا نیز مجهز کردن این تکنولوژی به رزولوشن تصویر 4K می باشد که یک تحول بزرگ در زمینه دوربین هایی می باشد که از کابل کواکسیال استفاده می کنند.

برخی سازندگان دوربین های تحت شبکه مانند کمپانی اکسیس بر این باورند که دوربین های آنالوگ با کیفیت HD دیگر جایی در بین سیستم های مدرن نظارت تصویر ندارند ، اما داهوا و هایک ویژن مدام در حال بر هم زدن این معادله ها می باشند و سهم فروش بالای محصولات HDD داهوا و هایک  ویژن در بازارهای جهانی گویای این موضوع می باشد.

در همین راستا داهوا با بهبود عملکرد دوربین های 4k نسل جدید خود خواسته تا تحولات بسیار عظیمی در این روند ایجاد کند.داهوا همراه با نسل جدید محصولات آنالوگ خود مشخصات فنی زیر را رائه کرده است :

-توانایی ارسال تصاویر بر بستر کابل کواکسیال تا متراژ 300 متر

-Wide Dynamic Range یا (WDR) ما بین 120 الی 140 دسیبل بسته به مدل های مختلف دوربین
-توانایی کار در لوکس بسیار پایین و نور بسیار کم به واسطه تکنولوژی starlight توسط کمپانی داهوا

در کنار این قابلیت های مهم و کاربردی داهوا با توجه به افزایش رزولوشن تصویر این دوربین ها میزان برد دید در شب آنها را نیز به میزان بسیار قابل توجهی افزایش داده است و دید در شب دوربین های بولت نسل جدید داهوا از 40 متر به حدود 100 متر تقویت پیدا کرده اند که می تواند کارایی این دوربین ها را در نور کم و در شب بسیار افزایش دهد.

در مورد قیمت دوربین مدار بسته داهوا نسل جدید باید بگوییم که هنوز خبر رسمی و موثقی از سمت سازنده در این زمینه ارائه نشده است اما حدود تخمینی باید قیمت کمی پایین تر از دوربین های 4k تحت شبکه داهوا باشد که قیمتی حدود 9000 دلار دارند.

داهوا زمان ارائه این محصولات به بازارهای جهلانی را ظرف مدت 3 الی 4 ماه آیند تخمین زده است و در خصوص زمان ارائه ماه آپریل را بعنوان زمان توزیع این محصولات اعلام داشته است.

نسل جدید رکوردرهای داهوا مجهز به تکنولوژی HDCVI 3.0 و با پردازنده های قدرتمند نسل جدید می توانند از این دوربین ها پشتیبانی کنند و داهوا در مورد نرخ فریم ارائه شده توسط دوربین و توانایی ضبط ان توسط رکوردر ها ، عدد 15 را اعلام داشته است که شاید 15 فریم در ثانیه برای کاربران حرفه ای خیلی خوشایند نباشد.

در حالی که حدود یک سال پیش داهوا اعلام داشته بود که دوربین های HDCVI 3.0 از تکنولوژی Power On Coaxial استفاده می کنند ، محصولات 4k تا به اینجای کار از این تکنولوژی استفاده نمی کنند و باید دید که داهوا چه زمانی محصولات خود را به این تکنولوژی مجهز می کند.

اگر بخواهیم این نسل جدید را با سایر تکنولوژی های دوربین مدار بسته آنالوگ HD مقایسه کنیم باید بگوییم که در مقایسه با سایر تکنولوژی های AHD , TDTVI و ... این دوربین ها دارای کیفیت تصویر بسیار بالاتری هستند و در مقابل نیز قیمت دوربین مدار بسته داهوا نسل جدید بسیار بالاتری  در مقایسه با سایر تکنولوژی ها دارند.اما ارئه این محصولات می تواند قیمت نسل قدیم را تحت تاثیرات خود قرار دهد و دوربین هیا با رزولوشن پایین تر به احتمال زیاد دچار افت قیمت خواهند شد.

و اما در مورد این نسل جدید و مقایسه آن با دوربین های تحت شبکه با رزولوشن مشابه باید گفت که این نسل جدید دارای برخی مزیت ها در مقایسه با دوربین های تحت شبکه هستند که از جمله آنها می توان به طول کابل بیشتر برای ارسال تصویر ، دید در شب قوی تر و همچنین قابلیت های WDR بهتر نام برد و در طرف مقابل دوربین های تحت شبکه دارای نرخ فریم بالاتر و همچنین سرعت انتقال داده های بیشتری هستند.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور
 
 

 

در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی آشنا کنیم.در ادامه با ایلیا دیتا همراه باشید.

درابتدا کمی در مورد کارکرد آنتن مرکزی بحث خواهیم کرد تا بدانید که یک سیستم آنتن مرکزی چگونه کار می کند ؟یک سیستم آنتن مرکزی مولفه های کلی زیر را دارد:

1-آنتن تلویزیون

2-تقویت کننده سیگنال

3-تقسیم کننده سیگنال یا همان اسپلیتر

در بیشتر دستگاه های آنتن مرکزی تقویت سیگنال و تقسیم ان توسط یک دستگاه صورت می گیرد و از تقویت کننده جداگانه استفاده نمی کردد.سیگنال تولید شده توسط آنتن ، بوسیله دستگاه تقویت گردیده و به تمامی واحد ها ارسال می گردد.در نصب آنتن مرکزی از هر واحد یک کابل کواکسیال جداگانه به آنتن مرکزی کشیده می شود و یک کابل نیز از آنتن به ورودی دستگاه آنتن مرکزی کشیده شده است.

عمل تقویت سیگنال نیز توسط دستگاه مرکزی انجام می گیرد و این دستگاه ها برای تقویت سیگنال به برق شهر نیاز دارند.

حال سوال این است که برای اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی چه کاری باید صورت دهیم ؟یک سیستم دوربین مدار بسته دارای یک دستگاه ضبط کننده تصاویر یا همان DVR می باشد.هر دستگاه DVR دارای تعدادی پورت خروجی تصویر می باشد که مهم ترین آنها در اتصال به آنتن مرکزی پورت CVBS یا Video Out می باشد.این پورت دارای خروجی تصاویر آنالوگ می باشد.

در برخی از دستگاه های DVR جدید امروزی این پورت وجود ندارد که برای این امر شما نیاز به یک مبدل VGA به AV دارید که بتوانید سیگنال CVBS را تولید کنید.خروجی cvbs در بیشتر دستگاه های دوربین مدار بسته بیسیم و دوربین مدار بسته تحت شبکه بطور پیش فرض وجود ندارد.

اما آیا می توان خروجی تصاویر آنالوگ را به دستگاه آنتن مرکزی متصل نمود ؟ پاسخ شما خیر است.سیگنال خروجی دستگاه DVR یک سیگنال تصویر می باشد و شما برای اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی نیاز به یک سیگنال رادیویی دارید.از همین رو شما نیار به یک دستگاه مدولاتور رادیویی یا همان RF modulator نیاز دارید تا بتواند سیگنال خروجی دستگاه DVR شما را با سیگنال آنتن مرکزی یکسان کند.

همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید یک RF مدولاتور دارای یک پورت ورودی تصویر AV می باشد و همچنین دارای یک پورت خروجی به آنتن است که باید به ورودی آنتن مرکزی شما متصل گردد.

یک دستگاه آنتن مرکزی نیز دارای چند ورودی سیگنال می باشد که بطور معمول با کلمات uhf و vhf نام گزاری شده اند و در صورت عدم اتصال دستگاه جانبی دیگر پورت VHF آن خالی می باشد.

برای اتصال یک دستگاه DVR به آنتن مرکزی شما باید از خروجی تصویر دستگاه dvr به ورودی دستگاه RF خود یک کابل تصویر را متصل کنید و سپس از خروجی دستگاه RF خود یک کابل به قسمت ورودی VHF آنتن مرکزی متصل نمایید.شکل زیر تمامی اتصالات مورد نیاز شما را نشان می دهد.

نحوه اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی

حال که نصب و اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی را یاد گرفتیم باید ببینیم که این سیستم چه نیازهایی را مرتفع می کند و چه معایبی دارد ؟

یکی از مهم ترین معایب اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی عدم توانایی باز پخش تصاویر است.به این معنی که شما تنها تصویر زنده دوربین مدار بسته را مشاهده می کنید و نمی توانید روی عملکرد دستگاه DVRR هیچ دسترسی ای داشته باشید.

عیب بعدی استفاده از این سیستم این است که چنانچه شما دارای سیستم دوربین مدار بسته HD هستید باید گفت که کیفیت تصاویری که از یک انتن مرکزی دریافت می کنید بسیار پایین است و دلیل این امر نیز خروجی CVBS در دستگاه DVR است که کلیه سیگنال های شما را به سیگنال آنالوگ تبدیل می کند.

در کنار این معایب می توان هزینه مناسب و عدم نیاز به بستر سازی مجدد را از مزایای اتصال دوربین مدار بسته به آنتن مرکزی نام برد.

 

لینک های سایت:

دوربین مدار بسته

قیمت دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته تحت شبکه

قیمت دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین مدار بسته بیسیم

دوربین مدار بسته وایرلس

دزدگیر اماکن



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور
 
 

 

کمپانی نکست چیپ که ارائه دهنده چیپست های پردازش تصویر برای انواع دوربین مدار بسته می باشد اخیرا نسل جدید دوربین مدار بسته ahd دارای کیفیت تصویر 3 مگاپیکسل را به بازار معرفی کرده است.همانطور که در مقالات قبلی سایت خاطر نشان کردیم تکنولوژی ahd توسط این کمپانی به بازار ارائه گردید و هدف آن نیز افزایش کیفیت تصویر دوربین مداربسته آنالوگ بود.

این کمپانی ابتدا دوربین مدار بسته ahd با کیفیت 0.8 مگاپیکسل را ارائه داد که شروع حرکات موثر در جهت افزایش کیفیت دوریبن های آنالوگی بود که نمی توانستند نیاز مشتری را بر آورده کنند.سپس نوع 11 مگاپیکسل و به مرور نوع دو مگاپیکسل از پردازنده تصاویر ارائه شده توسط این کمپانی ارائه گردید و همانطور که مشاهده می کنید دوربین مدار بسته ahd امروزه بسیار محبوب شده است و دلیل آن نیز کیفیت تصویر بسیار مناسب در کنار قیمت بسیار مقرون به صرفه در مقابل سایر تکنولوژی ها از قبیل HDCVI و HDTVI می باشد.

اما کمپانی nextchip با معرفی چیپست +NVP2470H دوربین مدار بسته AHD با کیفیت تصویر 3 مگاپیکسل را به بازار معرفی کرده است که باز هم سبب رونق بازار این تکنولوژی محبوب خواهد شد.تا کنون دو سنسور تصویر برای این دوربین ها ارائه شده است که اولی سنسور تصویر aptina 0330 و دومی smartsens SC3035 می باشند که هر دوی آنها می توانند کیفیت تصاویر 3 مگاپیکسل را ساپورت کنند.

اگر بخواهیم یک مقایسه اجمالی بین این دو سنسور تصویر داشته باشیم باشد بگوییم که سنسور aptina 0330 یک سنسور 1/3 اینچ cmos می باشد که می تواند کیفیت تصویر 3.4 مگاپیکسل را در نسبت تصویر 4:3 نمایش دهد.

سنسور تصویر smartsens SC3035 دارای خصوصیات مشابه aptina 0330 می باشد اما این نکته نیز قابل ذکر است که کمپانی smart sense تا به امروز توانسته سنسور های با کیفیت 5 مگاپیکسل را نیز تولید کند که در نوع خود بسیار قابل قبول به حساب می آید.همچنین تصویر سازی اسمارت سنس در نور کم بسیار قابل قبول تر می باشد و می تواند رنگ ها را بهتر و زنده تر نمایش دهد.

در مورد سنسور های aptina همانطور که پیش تر ها گفتیم مدل های قبلی این سنسور نظیر 0141 پس از مدتی استفاده دچار افت کیفیت تصویر می شدند که در مورد این نسل جدید باید دید که آیا این نقص کماکان همراه aptina هست یا خیر ؟

در مورد ذخیره و نمایش تصاویر دوربین مداربسته AHD با کیفیت تصویر 3 مگاپیکسل نیز باید این نکته را خاطر نشان کرد که کمپانی hisilicon که معروف ترین سازنده پردازشگر تصاویر برای DVR ها به حساب می آید ، چیپست مدل 3535 خود را جهت ذخیره تصاویر دوربین های 33 مگاپیکسلی AHD معرفی کرده است.اما در ذخیره سازی تصاویر این تکنولوژی جدید یک سری محدودیت ها وجود دارد و آن هم ذخیره تصاویر با نرخ فریم 12 و یا 15 فریم در ثانیه است که باعث می شود نتوانید فیلم ذخیره شده دوربین مدار بسته را بصورت زنده و بدون فریم ببینید.


دوربین مدار بسته AHD با کیفیت تصویر 3 مگاپیکسل را بخریم یا خیر ؟

اگر بخواهیم یک مقایسه بین مدل دو مگاپیکسلی و 3 مگاپیکسلی این تکنولوژی داشته باشیم باید گفت که درست است که با کیفیت تصویر 3 مگاپیکسل شما می توانید جزئیات تصویر را 30 در صد بهتر ببینید،اما در مورد این نسل جدید هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید با گذشت زمان یکی یکی آنها رفع گردند.مشکلاتی از قبیل نرخ فریم پایین و دارابودن نسبت تصویر 4:3  که اکثر تلویزیون های امروزی دیگر این نسبت را پشتیبانی نمیکنند و تصاویر wide با نسبت 16:9 برای نمایش در تلویزیون های جدید مناسب تر می باشد.
علاوه بر اینکه کیفیت تصویر 720p و 1080p که قبلا توسط دوربین مدار بسته ahd ارائه شده بودند تمام نیاز های کاربر خانگی را پوشش می دهد و شاید نیاز به کیفیت بالاتر برای کاربر های معمولی حس نشود.


:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

دوربین مدار بسته یک ابزار مهم نظارتی و حفاظتی به شمار می رود که توسط آن می توانید اماکن خود را بصورت تصویری نظارت کنید.استفاده از تجهیزات مناسب مهم ترین عامل در معقول کردن قیمت دوربین مدار بسته می باشد.به عنوان مثال برای یک سیستم نظارت تصویری کوچک که تنها برای نمایش کلیات تصویر راه اندازی می گردد نیازی به استفاده از دوربین های گران قیمت وجود ندارد و تجهیزات معمولی و دارای رنج قیمت متوسط نیز می توانند کارایی کافی را داشته باشند.

انواع دوربین مدار بسته به لحاظ شکل ظاهری بشرح ذیل می باشند.

-دوربین مدار بسته دام یا گنبدی جهت نصب در فضای داخل(نام دیگر این دوربین ها دوربین های سقفی می باشند)

-دوربین های بولت که مناسب برای نصب در فضای بیرونی می باشند.

-دوربین های صنعتی که بدلیل دارا بودن امکان نصب انواع لنز برای موارد خاص نصب می گردند (نام دیگر این دوربین ها دوربین باکس می باشد.

-دوربین های PTZ که دارای قابلیت چرخش ، بالا و پایین شدن و همچنین زوم می باشند و برای نظارت های حرفه ای استفاده می کردند.

-دوربین های Cube دارای ابعاد کوچک تر هستند و برای نصب در محیط های داخلی کاربرد دارند

و اما به لحاظ کیفیت تصویر و استاندارد ارسال تصاویر دوربین های مدار بسته را می توان به انواع زیر دسته بندی کرد

-دوربین های آنالوگ که نسل اول سیستم های نظارتی بودند و امروزه منسوخ گردیده اند

-دوربین های HDSDI که دارای کیفیت تصاویر بالایی هستند اما بدلیل محدودیت طول کابل زیاد مورد استقبال قرار نگرفتند

-دوربین مدار بسته ahd که جایگزین دوربین های آنالوگ گردیده و کیفیت تصاویر مناسب در کنار قیمت های معقول را به همراه دارد و امروزه پر فروش ترین نوع دوربین های مدار بسته به شمار می روند.

-دوربین های HDCVI که توسط کمپانی داهوا معرفی شده اند و کماکان رو به پیشرفت هستند و نسل سوم آنها دارای کیفیت تصاویر 4K می باشد.تمام تولید کنندگان دوربین های HDCVI مانند مکسرون و زدیکس و ... تحت لیسانس داهوا فعالیت می نمایند.

-دوربین های HDTVI که نام دیگر turbo HD های هایک ویژن می باشد نوع دیگر دوربین های مدار بسته می باشند که این نسل نیز رقابت شدیدی با داهوا دارد و کمپانی هایک ویژن در حال فروش لایسنس تولید این محصولات با نام برند های مختلف است.

-دوربین های تحت شبکه یا دوربین ip نیز از مطرح ترین نسل دوربین های مدار بسته هستند که پس از دوربین های مدار بسته آنالوگ این نسل قدمت بیشتری به نسبت سایرین دارد و بدلیل دارا بودن پهنای باند بالای ارسال داده ، امروزه دوربین هایی با کیفیت تصویر 30 مگاپیکسل نیز تولید گردیده اند.

در مورد دوربین های مدار بسته ahd نکات بسیار مهمی وجود دارد که در خرید آنها باید این نکات در نظر گرفته شوند.نخستین نکته این است که دوربین مدار بسته AHD مخصوص به هیچ برند و کارخانه خاص نمی باشد و در تولید و ساخت این دوربین ها نوع و مدل حسگر تصویر ، نوع و سایز لنز دوربین مدار بسته ، نوع بدنه دوربین و کیفیت آن و در نهایت برند سازنده چیپست دوربین بهمراه مدل چیپست مهم هستند.

با توجه به تنوع و گستردگی سنسور های تصویر در این دوربین ها دقت داشته باشید که رنج قیمت خرید و فروش این محصولات بسیار متنوع است.بعنوان مثال دوربین های AHD با سنسورهای تصویر مورد استفاده در موبایل قیمت بسیار پایینی دارند و در نظر داشته باشید که استفاده از این دوربین ها به هیچ وجه توصیه نمی گردد.زیرا دارای طول عمر بسیار پایین هستند که استفاده از دوربین را به مدت زمان بسیار کمی محدود می کند.

در مورد قیمت دوربین مدار بسته ahd دقت داشته باشید که باید نوع سنسور تصویر را مهم ترین عامل برای خرید دوربین در نظر بگیرید.شاید این سوال برای شما پیش بیاید که مناسب ترین سنسور ها برای خرید دوربین کدام هستند.در زیر سنسورهای ضعیف و قوی دوربین های ahd را برای شما به ترتیب قدرت اولویت بندی کرده ایم که می توانید سنسور های ضعیف را در ابتداری لیست و از راست به چپ شناسایی کنید:

-سنسور تصویر aptina که اولین نسل از سنسور های دوربین ahd به شمار می روند

مدل 0141 دارای کیفیت تصویر 1 مگاپیکسل حدود 1000 تی وی لاین 

مدل 0130 دارای کیفیت تصویر 1.3 مگاپیکسل
مدل 0230 دارای کیفیت تصویر 2 مگاپیکسل full hd

-سنسور تصویر سونی که با کیفیت ترین نسل سنسور های تصویر دوربین مدار بسته به شمار می روند

imx 225 با کیفیت تصویر 1.27 مگاپیکسل

 imx 238 با کیفیت تصویر 1.37 مگاپیکسل 

 imx 322 با کیفیت تصویر 1.3 و 2 مگاپیکسل

imx 323 با کیفیت تصویر 2 مگاپیکسل

-سنسورهای تصویر omni vision که ضعیف ترین و ارزانترین سنسورهای تصویر دوربین های مدار بسته ahd به شمار میروند که استفاده از آنها زیاد توصیه نمی گردد.زیرا دوام این سنسورهای تصویر در سطح پایینی قرار دارد و پس از مدتی دچار افت کیفیت تصویر خواهند شد.

 ov9712 با کیفیت تصویر 1 مگاپیکسل

ov 2710 با کیفیت تصویر دو مگاپیکسل

در مورد سنسور های Omni Vision لازم به ذکر است که هزینه ساخت این سنسور ها از سایر سنسور های دیگر بسیار پایین تر می باشد.

برای خرید یک دوربین ahd مناسب و با کیفیت سنسوزهای سونی توصیه می گردند که دوام بالایی دارند و افت کیفیت تصویر در این دوربین ها به نسبت سایرین بسیار کمتر میباشد.

مطرح ترین برندهای فعال در حوزه دوربین مدار بسته بترتیب هانیول ، هایک ویژن و بوش هستند که البته در کشور ما برندهای هایک ویژن و داهوا سهم فروش بالایی دارند و برندهای هانیول و بوش کم یاب تر هستند.



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 آذر 1395 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد